Fjernvarmens Informationsfond

 

Hvordan kan vores aktiviteter styrke fjernvarmen i Danmark? Det er det spørgsmål, vi stiller os hver dag hos FIF, når vi går på arbejde.

Meget har ændret sig, siden FIF blev grundlagt som Fjernvarmens Informationsfond i 1984. Men behovet for at styrke fjernvarmens ståsted er kun vokset de senere år. Fjernvarmen er et fællesskab med en helt unik fleksibilitet - og det fortrin skal vi forstå at kommunikere - og sælge.

Og hvordan gør vi så det? Som fjernvarmens eget kommunikationsbureau ser vi tre felter, hvor vi kan være med til at styrke fjernvarmens position:

1. Netværk skal løfte os - sammen

Fjernvarmebranchen står stærkest, når vi står sammen. Derfor arbejder vi på at skabe de bedste betingelser for netværk og samarbejde.

2. Kommunikation skal skabe resultater

Klare, attraktive budskaber - og effektiv brug af alle kanaler. Det skaber kunder for både fjernvarmeselskaber og leverandører, og derfor udvikler vi fjernvarmekommunikation til nutidens samtaler, netværk og salg.

3. Formidling skal uddanne de næste generationer

Den fleksible fjernvarme er et teknisk columbusæg, som kan løse mange af fremtidens udfordringer. Det fortjener de kommende generationer at blive indviet i, og derfor udvikler vi også pædagogiske materialer til dem.